torstai 21. syyskuuta 2017

Konsultti säästää aikaa ja rahaa

Työskentelin pitkään pöydän toisella puolella eli eri yritysten viestintäyksiköissä. Työtä tehtiin pääosin omalla porukalla, ulkopuolista apua käytettiin lähinnä visuaalisessa suunnittelussa. ”Sisällön teemme itse” oli ihan tuttu lause suustani. Uskoin, että vain yrityksen sisältä käsin pystyy tekemään hyvää, yrityksen näköistä sisältöä. Aika monta iltaa ja osin yötäkin on tekstejä kirjoiteltu.

Viestintätoimistossa työskennellessäni olen muuttanut käsitystäni. Konsulttina olen huomannut, että myös oman talon ulkopuolelta tulee hyviä ajatuksia, tuoreita näkökulmia ja kunnollista sisältöä. Asia avautuu paremmin, kun se on käynyt ulkopuolisen seulan läpi. Nyt osaisin hyödyntää asiantuntija-apua.

Viestintä vaatii osaamista ja aikaa. Tuloksia ei synny vasemmalla kädellä, muiden kiireiden lomassa. Jos oma aika tai osaaminen loppuu eikä yrityksellä ole tarvetta tai halua palkata kokopäiväistä viestintäihmistä, kannattaa hakea apua hyvältä viestintäkumppanilta. Säästyvän ajan voi käyttää kaikkein tärkeimpiin tehtäviin, esimerkiksi asiakaskontaktointiin ja myynnin kasvattamiseen.

Viestintätoimisto auttaa monella tavalla:
  • toimii viestinnän asiantuntijana ja monipuolisena osaajana
  • selkeyttää viestejä ja tekstejä, tekee esimerkiksi insinööri-suomi-käännökset
  • sparraa ja näkee asiat eri tavalla kuin yrityksen sisällä työskentelevät
  • toimii ylimääräisenä käsiparina kiiretilanteissa ja lomatuurauksissa
Viestintätoimiston kautta käytössäsi ovat:
  • kunnolliset viestinnän työkalut, muun muassa tiedotejakeluun ja mediaseurantaan
  • koko viestintätoimiston ja sen verkostojen osaaminen
Yhteistyö on joustavaa:
  • käyttö ja kustannukset on mahdollista sopia asiakkaan tarpeen mukaan
  • apua saa myös lyhyeksi ajaksi, ilman sitoumuksia
  • yhteistyön aloittaminen, muuttaminen ja lopettaminen on helppoa


Terveisin

Päivi
paivi.luoti@telegraafi.fi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti